Een Ziggo monteur die nog vaak op feestjes ter sprake zal komen

Een Ziggo klant besluit te gaan voor het alles-in-1-pakket van Ziggo, in plaats van één van de vele aanbiedingen via glasvezel. Logisch, ze is al klant en dan hoeft er gelukkig bijna niets geïnstalleerd te worden.

Op de dag van installatie komt de Ziggo monteur en alles is snel geregeld. Maar wacht eens, waarom hangt mijn telefoontoestel nu eigenlijk in de meterkast? Dat is toch niet handig? “Helaas”, geeft de monteur aan. “Ik mag geen kabels trekken dus de telefoon zal hier moeten blijven hangen. Op zich toch geen probleem? ‘S ochtends de telefoon even uit de meterkast halen en ’s avonds weer terugplaatsen. Prima te doen.”

icoonkaart-vraagtekenToch maar eens rondgevraagd of vrienden en familieleden ook dergelijke ervaringen hebben. Niet dus. Dan Ziggo nog maar eens gebeld. Ah, voor 60 Euro komt er een nieuwe monteur en die mag wel kabels trekken. Juist ja.

Maar het moet gezegd; de tweede monteur ziet ook de trivialiteit in van de keuze voor de meterkast voor een telefoontoestel. En geeft ook nog aan dat het plaatsen van het toestel op de oorspronkelijke plek een fluitje van een cent is. Slechts de bestaande bekabeling moet worden gebruikt voor het plaatsen van het toestel op de oude vertrouwde plek.

Ok, dan nog maar eens met Ziggo bellen en de zaak nogmaals voorleggen. Ziggo geeft schoorvoetend toe dat het wellicht beter had gekund en stelt voor om het bedrag van 60 Euro te halveren.

End of Story.

Beste Ziggo, namens Opzeggen.nl willen we jullie er graag op wijzen dat bovenstaand verhaal het komende jaar op verschillende borrels en bijeenkomsten verteld gaat worden. Door jullie klant, maar inmiddels ook door ons.  Wij vermoeden dat dit niet opweegt tegen die 30 Euro omzet die jullie extra hebben weten te genereren…

 

Comments on this entry are closed.