9.1 op basis van 7623 beoordelingen

Veelgestelde vragen

Welkom op de veelgestelde vragen pagina van Opzeggen.nl

Hier vind je de meest gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden. Zo zorgen we ervoor dat je direct een antwoord krijgt op jouw vraag en je niet hoeft te wachten op een antwoord van onze support afdeling.

Opzeggen.nl maakt onderdeel uit van GreenOnline B.V., opgericht in 2010. Sinds 2010 helpen wij consumenten om eenvoudig contracten, verzekeringspolissen, abonnementen, lidmaatschappen, donaties en andere verbintenissen waar een terugkerende betaling aan gekoppeld is, op te zeggen. Sinds de start hebben we al ruim 3,5 miljoen opzeggingen verwerkt. Onze gebruikers weten ons goed te vinden en geven ons een 9.1 voor onze opzegservice. We zijn er trots op dat maar liefst 96% van onze gebruikers ons aanbeveelt.

Heb je een vraag? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen voor jou beantwoord, op basis van 3 categorieën. Wordt jouw vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact op met onze support afdeling. We helpen je graag en proberen jou binnen 24 uur een antwoord te geven.

Over Opzeggen.nl
Over jouw opzegging bij Opzeggen.nl
Algemene vragen over opzeggen van abonnementen en contracten
Makkelijk en gegarandeerd opzeggen

Welke organisatie zoek je?

16.574 opzeggingen afgelopen 30 dagen - 4.421.562 opzeggingen in totaal

Makkelijk en gegarandeerd opzeggen

Welke organisatie zoek je?

16.574 opzeggingen afgelopen 30 dagen - 4.421.562 opzeggingen in totaal

Makkelijk en gegarandeerd opzeggen

Welke organisatie zoek je?

16.574 opzeggingen afgelopen 30 dagen - 4.421.562 opzeggingen in totaal

1.1. Wie zijn jullie en wat doen jullie?

Opzeggen.nl is onderdeel van GreenOnline B.V., een organisatie opgericht in 2010 die consumenten een gemakkelijke manier biedt om abonnementen (wij beschouwen contracten en lidmaatschappen met terugkerende betalingen ook als abonnementen) op één plek op te zeggen. Snel, veilig, goedkoop en transparant. We bieden onze dienst voor het opzeggen van abonnementen aan in 15 landen in Europa.

Opzeggen van een abonnement gebeurt via een opzegformulier dat de opzegger aanvult met persoonlijke gegevens. Dit omvat informatie zoals adres en e-mail, en in sommige gevallen een klant- of contractnummer.

Geen gedoe meer met lange wachttijden aan de telefoon of gesprekken met een retentiespecialist die je probeert over te halen om te blijven.

Opzeggen was nog nooit zo gemakkelijk! Ontdek de vrijheid om abonnementen op te zeggen met Opzeggen.nl.

1.2. Hoe kan ik contact opnemen met Opzeggen.nl?

Heb je een vraag, klacht of feedback? We horen het graag van je. Helaas kunnen we geen telefoontjes aannemen, maar je kunt altijd het contactformulier gebruiken dat je onderaan elke pagina op onze website vindt.

1.3. Hoeveel kost jullie service?

Het maken van een opzegbrief is helemaal gratis. Je kunt de brief downloaden, uitprinten en zelf naar de organisatie sturen. Wil je gebruik maken van onze verzendservice? We rekenen tussen de 5,95 en 16,95 euro (inclusief btw) om je brief per aangetekende post of per aangetekende e-mail direct naar de juiste afdeling binnen organisatie te sturen.

1.4. Kan ik een abonnement gratis opzeggen?

Je kunt altijd rechtstreeks contact opnemen met de organisatie. We bieden zelfs handleidingen om je te helpen zelf op te zeggen. Je kunt alle brieven gratis downloaden en zelf versturen. We geven je ook alle informatie die je nodig hebt om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie. Je kunt dit per post of per e-mail doen (als de organisatie dit toestaat). Bij sommige bedrijven kun je telefonisch opzeggen. We raden dit echter niet aan, omdat je dan geen schriftelijke bevestiging hebt. In de meeste gevallen raden we aan om een aangetekende brief of e-mail te sturen. Met het e-mail ontvangstbewijs of de track & trace code heb je altijd een rechtsgeldige levering. De organisatie zal de (datum van de) opzegging niet kunnen betwisten.

1.5. Ik heb een klacht over de service, waar kan ik deze melden?

Het is natuurlijk heel vervelend als je problemen ondervindt met onze diensten of website. Hiervoor bieden wij onze excuses aan. Laat ons weten wat je klacht is. Dit kan per e-mail of per post. Onze medewerkers zullen de klacht bekijken en proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

GreenOnline B.V.

Gustav Mahlerlaan 1025 1082 MK Amsterdam (geen bezoekadres)

E-mail: support@greenonline.nl

Zodra we je klacht hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. We zullen binnen 3 werkdagen na ontvangst van je klacht reageren. Als het langer duurt, zullen we je hierover informeren.

1.6. Kan ik zelf een organisatie toevoegen als deze niet in de lijst staat?

Als je de organisatie die je wilt opzeggen niet kunt vinden, kun je rechtstreeks contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij voegen de organisatie dan meteen voor je toe aan onze database, zodat je ook deze organisatie eenvoudig kunt opzeggen.

Is je opzegging dringend?

Dan adviseren we je om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie om je opzegging te regelen.

1.7. Hoe werkt de 100% opzeggarantie?

Met onze opzeggarantie garanderen we dat wij jouw opzegging bij de juiste afdeling van de betreffende organisatie afleveren, inclusief juridische rechtsgeldig bewijs van ontvangst door de organisatie. Er zijn wel een paar voorwaarden om de opzegging te kunnen garanderen; zo moeten de gegevens kloppen en moet opzegging mogelijk zijn (geen doorlopend contract en geen betalingsachterstand).

Is aan de voorwaarden voldaan?

Dan garanderen wij je opzegging. Bij problemen betekent dit dat ons team voor je aan de slag gaat. We nemen contact op met de betreffende organisatie om ervoor te zorgen dat de opzegging alsnog correct wordt verwerkt. Als een organisatie niet meewerkt, zullen we onze advocaat vragen om eerst een formele brief te sturen en als er geen reactie komt, zullen we een gerechtelijke procedure starten. Hebben we iets verkeerd gedaan? Dan vergoeden we je tot een maximum van €100.

Deze garantie is geldig tot 3 maanden nadat je gebruik hebt gemaakt van onze verzendservice. Je ontvangt van ons na 40 dagen nog een notificatie om te checken of jouw opzegging is geregeld. Is dat niet het geval? Dan is dat het juiste moment om bij ons aan de bel te trekken. Dan is jouw opzeggarantie van kracht en kunnen wij ervoor zorgen dat de opzegging alsnog, met terugwerkende kracht, correct wordt verwerkt.

1.8. Hoe gaan jullie om met mijn privacy?

We nemen je privacy heel serieus! Dit betekent dat we jouw gegevens alleen gebruiken om een opzegbrief te genereren en de opzegging te regelen. We bewaren je naam en e-mailadres alleen voor supportdoeleinden. Na 6 maanden worden al je gegevens verwijderd en kunnen we alleen traceren hoe het opzegformulier is verzonden en de bevestiging controleren dat dit door de organisatie is ontvangen met behulp van het unieke ID van het opzegformulier.

Heb je aangegeven dat we je af en toe een bericht mogen sturen over de opzegging? Dan is dat alles wat we met jouw contactgegevens doen. En we zorgen ervoor dat je altijd gemakkelijk kunt aangeven wanneer je je wilt afmelden.

1.9. Welke methoden gebruiken jullie om de opzegbrief te versturen?

Aangetekende brief

Aangetekende brieven worden elke maandagmiddag verstuurd via PostNL. Zodra we de Track & Trace code hebben ontvangen, sturen we je een bevestigingsmail. Deze e-mail bevat een link waarmee je de voortgang van je opzegging kunt volgen. In de meeste gevallen wordt de aangetekende brief de volgende dag bezorgd, maar dit kan ook enkele dagen duren, afhankelijk van de bestemming.

Als je een opzegformulier aan het einde van een abonnementsperiode laat versturen door Opzeggen.nl, dan kan het voorkomen dat dit formulier pas een paar dagen later wordt verzonden en dat deze pas aan het begin van de volgende periode bij de organisatie wordt ontvangen. Dit kan leiden tot een extra abonnementsbetaling die wij niet kunnen vergoeden.

Geregistreerde e-mail

Geregistreerde E-mails worden onmiddellijk verzonden. Op verzoek kunnen we een bewijs van aflevering toesturen. Vergeet niet dat zelfs als de brief op dezelfde dag wordt verzonden en afgeleverd, de organisatie deze niet meteen zal verwerken. Als verwerkingsdatum zal wel altijd het moment van aflevering worden aangehouden.

2.1. Wat zijn de opzegvoorwaarden voor abonnementen?

De voorwaarden hangen sterk af van het soort abonnement en de organisatie waar je klant bent. Sommige organisaties hebben bijvoorbeeld helemaal geen opzegtermijn (zoals de meeste autoverzekeringen en donaties), terwijl andere een opzegtermijn van twee maanden hebben (zoals bijvoorbeeld sommige krantabonnementen. Het is belangrijk dat je goed geïnformeerd bent, dus als je vragen hebt over de voorwaarden van een bepaald abonnement, raden we je aan de voorwaarden van de organisatie even goed te lezen. Het is natuurlijk verstandig om dit te doen voordat je een abonnement afsluit.

2.2. Hoe werkt het opzegproces bij Opzeggen.nl?

We willen je het gedoe van opzeggen van abonnementen besparen. In plaats van je abonnement telefonisch op te zeggen, kun je Opzeggen.nl gebruiken om dit snel en gemakkelijk online te doen:

  • Zoek de organisatie die je wilt opzeggen.

  • Voer vervolgens de ontbrekende gegevens in. Deze gegevens worden automatisch ingevuld in het opzegformulier.

  • Kies de datum waarop je je abonnement wilt opzeggen. Als je bijvoorbeeld gaat verhuizen, kan de datum afwijken van de vroegst mogelijke datum. Als je zo snel mogelijk weg wilt, kun je deze optie selecteren. Dit wordt ook automatisch ingevuld in de opzegbrief.

  • Klik op ‘Betalen en verzenden’. Je komt op de betaalpagina en zodra je hebt betaald wordt jouw opzegging direct verzonden.

2.3. Waar kan ik mijn abonnementsnummer vinden?

Voor de meeste contracten staat het klant- of abonneenummer op de online/papieren facturen, de welkomstbrief en/of bij de automatische incasso betaling op jouw bankrekening.

Kan je jouw klantnummer niet vinden?

Geen probleem. De meeste organisaties hebben genoeg informatie met je naam en adresgegevens om je opzegging te verwerken. TIP: let wel even op of je niet verhuisd bent sinds de start van jouw abonnement. Als jouw adresgegevens niet overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij de organisatie, dan is er een grote kans dat jouw opzegging niet (correct) wordt verwerkt.

2.4. De organisatie heeft mijn opzegging nog niet verwerkt, wat nu?

Heb je na 30 dagen nog steeds niets gehoord van de organisatie? Dit is erg frustrerend en we verontschuldigen ons voor het ongemak.

Neem contact op met onze support afdeling en wij gaan voor jou aan de slag. Hou er rekening mee dat sommige organisaties zich ‘verschuilen’ achter de privacy wetgeving en helemaal geen gegevens met ons willen delen. Maar geen probleem, ook daar hebben we een oplossing voor. We vragen jou om ons een mandaat te geven om namens jou op treden (uiteraard alleen voor deze specifieke opzegging, dat wordt ook opgenomen in het mandaat) om zodoende de noodzakelijke informatie te achterhalen. Wij houden jou op de hoogte van de voortgang. Goed om te weten: een opzegging gaat bijna altijd direct goed. In de zeldzame gevallen dat er toch iets mis is gegaan, lossen wij dit altijd op voor onze gebruikers.

Hieronder staan enkele mogelijke redenen waarom jouw opzegging nog niet is verwerkt:

  • Opzegtermijn

In de meeste gevallen hanteren bedrijven een opzeggingstermijn van ten minste 1 (kalender)maand - soms langer. Dit betekent dat je contract nog minimaal 1 maand doorloopt en dat deze periode ook geïncasseerd wordt door de organisatie.

  • Onjuiste gegevens

Het kan zijn dat de organisatie jouw contract niet kan vinden omdat je te weinig of de verkeerde informatie hebt opgegeven. Kloppen je naam en adresgegevens? Heb je je abonneenummer goed ingevoerd? Zo niet, neem dan contact op met de organisatie en geef de juiste informatie door.

2.5. Is een abonnement opzeggen per brief rechtsgeldig?

Opzegging per brief is rechtsgeldig. Het enige dat je moet kunnen bewijzen is dat de provider de opzegging heeft ontvangen. Om je die zekerheid te kunnen bieden, ontvang je van ons een bevestigingsmail met daarin de Track en Trace code. Je kunt deze e-mails dus bewaren als bewijs, mocht dat nodig zijn. Als je de e-mail kwijt bent of hulp nodig hebt, kun je altijd contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.

2.6. Is een elektronische handtekening rechtsgeldig?

Vandaag de dag heeft een elektronische handtekening dezelfde rechtsgeldigheid als een handgeschreven handtekening. Dit betekent dat elektronische contracten en overeenkomsten wettelijk mogelijk zijn.

In de Europese juridische context is een elektronische handtekening gelijkwaardig aan een handgeschreven handtekening. De geldigheid van een handtekening kan niet worden betwist alleen omdat deze in elektronische vorm is. Europese richtlijn: Verordening (EU) nr. 910/2014 van het Europees Parlement en de Raad van 23 juli 2014 betreffende elektronische identificatie en vertrouwensdiensten voor elektronische transacties in de interne markt en tot intrekking van Richtlijn 1999/93/EG.

2.7. Hoe zet ik mijn handtekening onder de brief?

Als je begint met het invullen van je opzegbrief, genereren we automatisch een handtekening op basis van de naam die je opgeeft. Deze handtekening wordt geaccepteerd door de ontvangende organisatie, dus je hoeft je hier geen zorgen over te maken. Wil je toch je eigen handtekening toevoegen? Dat kan! Klik op het potlood-icoontje in de brief en je kunt hem zelf ondertekenen. Dit is een beetje lastig om te doen met een muis, maar heel gemakkelijk op een mobiele telefoon!

2.8. Ik heb nog steeds geen bevestiging van opzegging ontvangen, wat moet ik doen?

Houd er rekening mee dat het tot 30 dagen kan duren voordat je een bevestiging van je opzegging ontvangt van de betreffende organisatie. Als je na 30 dagen nog steeds niets hebt gehoord, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Je kunt ook de organisatie bellen om de status te controleren. Als ze je vertellen dat er geen opzegging is ontvangen, onthoud dan dat we altijd een bewijs hebben dat we het opzegformulier bij de organisatie hebben afgeleverd. Neem in zo'n geval contact met ons op, zodat we de opzegging snel en met terugwerkende kracht voor je kunnen regelen.

2.9. Krijg ik een bevestigingsmail als mijn brief is verstuurd?

Ja, zodra wij je opzegbrief hebben verstuurd, ontvang je een bevestigingsmail. Hebben we je opzegbrief aangetekend verstuurd? Dan ontvang je ook een Track & Trace link waarmee je de bezorging kunt volgen.

Het is mogelijk dat de bevestigingsmail in je spamfolder terecht is gekomen. Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op.

2.10. Kan ik mijn opzegbrief opzeggen (herroepingsrecht)?

Als je je abonnement wilt opzeggen, raden we je aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via het contactformulier. Als we je brief nog niet hebben verzonden, zullen we deze annuleren en je betaling terugstorten.

Zorg ervoor dat je het juiste e-mailadres vermeldt dat je hebt gebruikt om je bestelling te plaatsen. Zo kunnen we je opzegbrief snel terugvinden en annuleren.

Als we je opzegbrief al hebben verzonden, kunnen we deze niet meer annuleren. In dat geval moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de betreffende organisatie. Om privacy redenen kunnen wij dit niet voor je doen.

2.11. Hoe kan ik mijn opzegbrief wijzigen?

Zodra jouw opzegformulier is gegenereerd, kan deze niet meer worden gewijzigd. Zo garanderen we dat de gegevens van het opzegformulier nooit kunnen veranderen. Neem contact met ons op als je het formulier wilt aanpassen. Wij kunnen het formulier annuleren, het betaalde bedrag terugstorten en eventueel kun je een nieuw formulier genereren.

2.12. Kan ik ergens de status van mijn opzegging controleren?

Zodra je je opzegging en betaling hebt voltooid, gaan wij achter de schermen voor je aan de slag. We printen je brief, pakken hem in en sturen hem aangetekend of per e-mail naar de betreffende organisatie. Zodra de brief is gepost, sturen we je een bevestigingsmail. In deze e-mail vind je de exacte datum en tijd waarop de brief is verzonden en, voor aangetekende post, een track & trace-code. Met deze Track and Trace-code kun je je opzegbrief volgen.

2.13. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik doen?

Als je de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, is er waarschijnlijk iets misgegaan met ons e-mailsysteem. Onze excuses hiervoor.

Controleer je spamfolder. Krijg je daar ook geen e-mail? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier onderaan onze webpagina's en we lossen dit voor je op.

2.13. Hoe gebruik ik mijn Track & Trace code?

Je kunt je Track & Trace code gebruiken om de status van je zending te controleren. Klik op de Track & Trace link in de e-mail die we je hebben gestuurd.

"Zending is onderweg" - Je opzegbrief is verzonden, maar is nog onderweg naar de betreffende organisatie.

"Je aangetekende zending is afgeleverd bij (organisatie) op (datum)" - Als je opzegformulier is afgeleverd, worden de datum en de organisatie vermeld. Meer details, zoals je Track & Trace code en het afleveradres, vind je onderaan het bericht.

Als er een probleem is met je opzegging, kun je de Track & Trace-code doorsturen naar de betreffende organisatie.

2.14. Mijn brief is nog onderweg, wat nu?

Helaas geeft de Track & Trace pagina soms een onjuiste status. In de meeste gevallen is je brief veilig aangekomen.

Als je brief nog steeds 'in behandeling' is via de link die we hebben gegeven, kun je het volgende doen:

Werd je brief minder dan 2 weken geleden verstuurd? Dan raden we je aan om nog even te wachten tot de organisatie je op de hoogte heeft gebracht van de opzegging.

Werd je brief meer dan 2 weken geleden verstuurd en heb je nog steeds niets van de organisatie gehoord? We kunnen je opzegbrief zonder extra kosten opnieuw versturen. Neem hiervoor contact met ons op via ons contactformulier.

2.15. Is je opzegging dringend?

Dan raden we je aan om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie en hen de verzendbevestiging met opzegbrief en track & trace code te sturen die we je hebben gemaild.

2.16. Waar kan ik mijn klantnummer vinden op de opzegbrief?

Als je gebruik maakt van onze verzendservice met opzeggarantie, voegen we een uniek nummer toe aan je opzegbrief. Dit betekent dat we je opzegging altijd kunnen terugvinden, zelfs als we jouw persoonlijke gegevens uit onze database hebben verwijderd. Je ontvangt altijd een kopie van de opzegbrief die we naar de organisatie sturen. Het unieke ID vind je rechtsonder op deze opzegbrief.

2.17. Ontvang ik een bevestiging dat een abonnement is opgezegd?

De daadwerkelijke opzegging in het systeem is aan de organisatie zelf en helaas hebben wij hier geen controle over. In het onwaarschijnlijke geval dat de opzegging niet goed is ontvangen, kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met de organisatie waar je een abonnement afsluit om dit te regelen. In principe heeft dit geen negatieve gevolgen: je hebt dan bewijs van verzending en ontvangst van de eerder verstuurde brief.

3.1. Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?

In principe kun je elk abonnement op elk moment opzeggen. Let er op dat jouw contract nog wel een tijd door kan lopen, bijvoorbeeld wanneer sprake is van een eerste jaarcontract. Ook is er altijd sprake van een opzegtermijn, normaal gesproken van een maand.

3.2. Waar vind ik mijn klantnummer?

In sommige gevallen is een klantnummer nodig om de opzegging te voltooien. Je klantnummer vind je meestal op een factuur, in een online accountomgeving en/of bij een betaling op je bankrekening.

3.3. Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn voor een abonnement is over het algemeen 1 maand. Er zijn uitzonderingen. Tijdschriften of kranten die minder dan één keer per maand verschijnen hebben een opzegtermijn van 3 maanden. Andere abonnementen hebben een opzegtermijn van 1 maand.

De opzegtermijn moet worden vermeld in de algemene voorwaarden. Als er geen opzegtermijn is gespecificeerd of anderszins is overeengekomen, heeft het contract geen opzegtermijn en kun je op elk moment met onmiddellijke ingang opzeggen.

Als je een abonnement neemt voor een vaste periode, bijvoorbeeld 3 maanden, 6 maanden, een jaar of zelfs twee jaar, dan kun je niet opzeggen tijdens die periode. Je kunt in ieder geval het abonnement opzeggen, maar de betalingsverplichting blijft bestaan tot het einde van de contractperiode. Als je een abonnement bent aan gegaan via een prijsvergelijkingswebsite, dan moet je normaal gesproken opzeggen bij de organisatie (en dus niet bij de vergelijker).

Proefabonnementen worden wettelijk niet automatisch verlengd. Voor normale abonnementen geldt dat deze na verstrijken van de eerste termijn, stilzwijgend kunnen worden verlengd. Dit betekent dat dit gebeurt zonder dat een van beide partijen iets hoeft te doen. De opzegtermijn die geldt vanaf het moment van stilzwijgende verlenging is 1 maand.

Je kunt altijd binnen 14 dagen opzeggen vanaf het moment dat je een abonnement bent gestart. Dit is de wettelijke bedenktijd (herroepingstermijn) die je als consument hebt.

Categorieën

  • Loterij
  • Goede doelen
  • Verzekering
  • Fitness
  • Krant & tijdschrift

Direct online opzeggen

Welke organisatie zoek je?

16.574 opzeggingen afgelopen 30 dagen - 4.421.562 opzeggingen in totaal

Direct online opzeggen

Welke organisatie zoek je?

16.574 opzeggingen afgelopen 30 dagen - 4.421.562 opzeggingen in totaal

Direct online opzeggen

Welke organisatie zoek je?

16.574 opzeggingen afgelopen 30 dagen - 4.421.562 opzeggingen in totaal

GreenOnline BV Gebruiksvoorwaarden

9.1 op basis van 7623 beoordelingen

Kiyoh