Gelukkig komt het maar weinig voor. Maar elk jaar hebben we wel weer een paar situaties waar we onze advocaat voor in moeten schakelen. Organisaties die opzeggingen niet accepteren, die verplicht stellen dat er telefonisch moet worden opgezegd of die beweren geen opzegging te hebben ontvangen. Voordeel is wel dat een brief van een advocaat wonderen verricht; waar wij soms moeite hebben om langs de klantenservice te komen krijgt een brief van een advocaat direct de benodigde aandacht van organisaties. Deze juridische hulp bieden wij gratis aan onze gebruikers aan, zodat we uiteindelijk voor alle organisaties een makkelijk opzegproces kunnen bieden.
In 2011 zijn we gestart met opzeggen.nl in Nederland, de eerste opzegservice voor consumenten. Vanaf de eerste dag bleek onze hulp zeer welkom, aangezien het afsluiten van abonnementen ontzettend makkelijk is, maar er afscheid van nemen, daar zijn de aanbieders wat minder behulpzaam.
Terug in 2011 dachten we dat we hooguit 5 jaar zouden bestaan, omdat we ervan uitgingen dat organisaties snel zelf het opzeggen makkelijker zouden maken, simpelweg omdat je daarmee je klanten tevreden houdt. Zo komen ze wellicht ooit nog eens bij je terug. Maar we hebben de plank misgeslagen. Zelfs nu is het nog steeds voor consumenten lastig om rechtstreeks bij organisaties op te zeggen. En zo kan het zijn dat we nog steeds een welkome hulp zijn, zo getuigt ook onze review score van gemiddeld 9.1 op basis van meer dan 9.000 reviews bij o.m. Kiyoh en Google.
Tegenwoordig zijn we actief in 15 Europese landen en proberen we consumenten breder te helpen om grip te krijgen op hun financiën.
Wil je dat Nutsondersteuning jouw persoonsgegevens verwijdert, zodat ze je niet meer kunnen benaderen? Dan kun je jouw recht om vergeten te worden uitoefenen en een beroep doen op de AVG. Vraag Nutsondersteuning om jouw gegevens uit hun bestanden te verwijderen. Zo ben je er zeker van dat je niet langer benaderd zult worden door Nutsondersteuning met nieuwe 'aanbiedingen' in de toekomst.
Maak je gebruik van onze opzegservice? Dan kun je eenvoudig in het formulier aangeven dat jouw gegevens moeten worden verwijderd.
Klaar om Nutsondersteuning op te zeggen? Vul jouw gegevens in. Naam, adres, en al die andere dingen – piece of cake.
Wil je dat Nutsondersteuning direct jouw persoonlijke gegevens verwijdert? Vink 'Mijn persoonlijke gegevens verwijderen' aan onder je info en je ontvangt geen post of telefoontjes meer van Nutsondersteuning.
Bij opzeggen.nl bieden we meerdere opties: verzenden via aangetekende post of per aangetekende e-mail. Kies je voor aangetekende post? Dan krijg je een track & trace code van PostNL om je zending te volgen. Voor beide verzendmethoden bieden we 100% opzeggarantie. Veilig en vertrouwd!
Alles ingevuld? Tijd om te tekenen. Klik op het blauwe potloodje, en zet je krabbel. De handtekening die we alvast met jouw naam hebben gezet, is ook helemaal oké om te gebruiken en wordt geaccepteerd door Nutsondersteuning.
Klaar met alle stappen? Klik op 'Verstuur mijn opzegging' om gebruik te maken van onze verzendservice. Zelf versturen? Klik op het downloadsymbool en print je brief uit. Let op: als je zelf verstuurt, mis je onze 100% opzeggarantie.
En zo ben je in een zucht er van af. Geen stress, geen gedoe. Gewoon klikken, invullen, versturen. Makkelijker wordt het niet! 🎉📄👍