Over Opzeggen.nl
Opzeggen.nl is onderdeel van GreenOnline B.V., een organisatie opgericht in 2010 die consumenten een gemakkelijke manier biedt om abonnementen (wij beschouwen contracten en lidmaatschappen met terugkerende betalingen ook als abonnementen) op één plek op te zeggen. Snel, veilig, goedkoop en transparant. We bieden onze dienst voor het opzeggen van abonnementen aan in 15 landen in Europa.
Opzeggen van een abonnement gebeurt via een opzegformulier dat de opzegger aanvult met persoonlijke gegevens. Dit omvat informatie zoals adres en e-mail, en in sommige gevallen een klant- of contractnummer.
Geen gedoe meer met lange wachttijden aan de telefoon of gesprekken met een retentiespecialist die je probeert over te halen om te blijven.
Opzeggen was nog nooit zo gemakkelijk! Ontdek de vrijheid om abonnementen op te zeggen met Opzeggen.nl.
Heb je een vraag, klacht of feedback? Laat het ons weten! We staan altijd klaar om je te helpen. Bellen is helaas niet mogelijk, maar je kunt ons eenvoudig bereiken via je persoonlijke account.
Het maken van een opzegbrief is helemaal gratis. Je kunt de brief downloaden, uitprinten en zelf naar de organisatie sturen. Wil je gebruik maken van onze aangetekende verzendservice? We rekenen tussen de 4,95 en 11,95 euro (inclusief btw) om je brief per aangetekende post of per aangetekende e-mail direct naar de juiste afdeling binnen een organisatie te sturen.
Je kunt altijd rechtstreeks contact opnemen met de organisatie. We bieden zelfs handleidingen om je te helpen zelf op te zeggen. Je kunt alle brieven gratis downloaden en zelf versturen. We geven je ook alle informatie die je nodig hebt om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie. Je kunt dit per post of per e-mail doen (als de organisatie dit toestaat). Bij sommige bedrijven kun je telefonisch opzeggen. We raden dit echter niet aan, omdat je dan geen schriftelijke bevestiging hebt. In de meeste gevallen raden we aan om een aangetekende brief of e-mail te sturen. Met het e-mail ontvangstbewijs of de track & trace code heb je altijd een rechtsgeldig bewijs van ontvangst. De organisatie zal de (datum van de) opzegging niet kunnen betwisten.
Het is natuurlijk heel vervelend als je problemen ondervindt met onze diensten of website. Hiervoor bieden wij onze excuses aan. Laat ons weten wat je klacht is. Dit kan per e-mail of per post. Onze medewerkers zullen de klacht bekijken en proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
GreenOnline B.V.
Tommaso Albinonistraat 7
1083HM Amsterdam
(geen bezoekadres)
E-mail: support@greenonline.nl
Zodra we je klacht hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. We zullen binnen 3 werkdagen na ontvangst van je klacht reageren. Als het langer duurt, zullen we je hierover informeren.
Als je de organisatie die je wilt opzeggen niet kunt vinden, kun je rechtstreeks contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij voegen de organisatie dan meteen voor je toe aan onze database, zodat je ook deze organisatie eenvoudig kunt opzeggen.
Is je opzegging dringend?
Dan adviseren we je om rechtstreeks contact op te nemen met de organisatie om je opzegging te regelen.
Met onze opzeggarantie garanderen we dat wij jouw opzegging bij de juiste afdeling van de betreffende organisatie afleveren, inclusief juridische rechtsgeldig bewijs van ontvangst door de organisatie. Er zijn wel een paar voorwaarden om de opzegging te kunnen garanderen; zo moeten de gegevens kloppen en moet opzegging mogelijk zijn (geen doorlopend contract en geen betalingsachterstand).
Is aan de voorwaarden voldaan?
Dan garanderen wij je opzegging. Bij problemen betekent dit dat ons team voor je aan de slag gaat. We nemen contact op met de betreffende organisatie om ervoor te zorgen dat de opzegging alsnog correct wordt verwerkt. Als een organisatie niet meewerkt, zullen we onze advocaat vragen om eerst een formele brief te sturen en als er geen reactie komt, zullen we een gerechtelijke procedure starten. Hebben wij iets verkeerd gedaan? Dan vergoeden we je tot een maximum van €100.
Deze garantie is geldig tot 3 maanden nadat je gebruik hebt gemaakt van onze verzendservice. Je ontvangt van ons na 40 dagen nog een notificatie om te checken of jouw opzegging is geregeld. Is dat niet het geval? Dan is dat het juiste moment om bij ons aan de bel te trekken. Dan is jouw opzeggarantie van kracht en kunnen wij ervoor zorgen dat de opzegging alsnog, met terugwerkende kracht, correct wordt verwerkt.
We nemen je privacy heel serieus! Dit betekent dat we jouw gegevens alleen gebruiken om een opzegbrief te genereren en de opzegging te regelen. We bewaren je naam en e-mailadres alleen voor supportdoeleinden. Na 6 maanden worden al je gegevens verwijderd en kunnen we alleen traceren hoe het opzegformulier is verzonden en de bevestiging controleren dat dit door de organisatie is ontvangen met behulp van het unieke ID van het opzegformulier.
Heb je aangegeven dat we je af en toe een bericht mogen sturen over de opzegging? Dan is dat alles wat we met jouw contactgegevens doen. En we zorgen ervoor dat je altijd gemakkelijk kunt aangeven wanneer je je wilt afmelden.
Aangetekende brief
Aangetekende brieven worden elke maandagmiddag verstuurd via PostNL. Zodra we de Track & Trace code hebben ontvangen, sturen we je een bevestigingsmail. Deze e-mail bevat een link waarmee je de voortgang van je opzegging kunt volgen. In de meeste gevallen wordt de aangetekende brief de volgende dag bezorgd, maar dit kan ook enkele dagen duren, afhankelijk van de bestemming.
Als je een opzegformulier aan het einde van een abonnementsperiode laat versturen door Opzeggen.nl, dan kan het voorkomen dat dit formulier pas een paar dagen later wordt verzonden en dat deze pas aan het begin van de volgende periode bij de organisatie wordt ontvangen. Dit kan leiden tot een extra abonnementsbetaling die wij niet kunnen vergoeden.
Aangetekende e-mail
Geregistreerde E-mails worden onmiddellijk verzonden. Het bewijs van aflevering vind je in jouw persoonlijke account, lekker makkelijk. Vergeet niet dat zelfs als de brief op dezelfde dag wordt verzonden en afgeleverd, de organisatie deze niet meteen zal verwerken. Als verwerkingsdatum zal wel altijd het moment van aflevering worden aangehouden.