Alles was vlot en efficiënt geregeld
★★★★★
9.1 op basis van
7018 beoordelingen

Download hier je gratis opzegbrief
We hebben 3.488.602 opzeggingen verwerkt. Lees hier enkele ervaringen van onze gebruikers
Alles was vlot en efficiënt geregeld
Na de aanvraag is de opzegging snel en met een goede brief afgehandeld. Prima service waarvoor mijn dank!
Prima
Alles prima geregeld. Keurige bevestiging. Erg blij mee
Grappig, ik wist helemaal niet dat het via opzeggen.nl was gegaan, niet echt duidelijk aangegeven, maar volgens mij is het wel goed gegaan.
Heb niets meer gehoord
Helemaal prima.
Zeer vlotte afwerking .
Zonder problemen is mijn autoverzekering tijdig opgezegd
Goed
Wil je Pretium opzeggen? Vul de gevraagde gegevens in, download de brief en verstuur deze naar het opgegeven adres. Je ontvangt van Pretium een bevestiging van je opzegging.
Wil je nog meer gemak en de zekerheid dat je opzegging door Pretium wordt ontvangen? Maak dan gebruik van onze verzendservice. Wij faxen je opzegging naar Pretium en je ontvangt hiervan van ons een verzendbevestiging en een kopie van je opzegbrief. Makkelijker kan niet.
Wij proberen zo weinig mogelijk gebruik te maken van een kopie identiteitsbewijs. We willen namelijk het risico op identiteitsfraude tot een minimum beperken. Voor sommige organisaties is de kopie ID helaas noodzakelijk. Pretium is zo'n organisatie. Wanneer we geen ID meesturen, dan zal Pretium het nog moeilijker maken om een contract op te zeggen. En dat willen we natuurlijk voorkomen. Om de kopie ID veilig te versturen, adviseren wij om de KopieID-app te gebruiken van het ministerie van Binnenlandse Zaken.
Wij komen zeer veel gefrustreerde en boze Pretium klanten tegen. En heel veel mensen die het abonnement voor hun ouders willen opzeggen. We weten het natuurlijk niet zeker, maar het lijkt wel of Pretium zich richt op ouderen omdat deze doelgroep makkelijker over te halen is om een abonnement af te sluiten. En afsluiten is niet moeilijk, maar probeer maar eens van je abonnement af te komen! Pretium heeft tot voor kort opzeggingen via opzeggen.nl keurig afgehandeld (er was wel eens een akkefietje, maar over het algemeen liep dit goed) dus wij waren helemaal niet zo negatief. Je kunt je vraagtekens zetten bij de wervingsmethode, maar als opzeggen makkelijk is, dan kunnen consumenten met bedenkingen in ieder geval weer snel van het contract af. Maar goed, Pretium wil blijkbaar proberen opzeggingen toch wat moeilijker te maken. Opzeggingen via ons platform worden niet in behandeling genomen omdat Pretium slapeloze nachten heeft over de juistheid van de data in de opzeggingen. En, om te voorkomen dat het abonnement van de klanten door willekeurige mensen wordt opgezegd en de klanten daar enorm door benadeeld worden, heeft Pretium in al haar wijsheid besloten om extra drempels op te werpen. Pretium is niet de eerste organisatie en zal ook niet de laatste organisatie zijn waarvan we de praktijken juridisch laten toetsen. En dat is precies wat we gaan doen. Hieronder volgt een overzicht van onze aanpak in chronologische volgorde. December 2019 Ons bereiken de eerste signalen dat Pretium haar aanpak richting opzeggingen via opzeggen.nl heeft gewijzigd. Hoe we dat merken? Gelukkig sturen ze berichten die gericht zijn aan opzeggers, naar ons. Sportief en voor ons het signaal om voor Pretium een dossier te starten. We weten namelijk waar dit toe gaat leiden. Januari 2020 We zijn gestart met het verzamelen van data voor onze zaak tegen Pretium. Tijdens een overleg besluiten we opzeggingen voor Pretium op onze website opzeggen.nl actief te laten, omdat Pretium anders direct de eerste slag heeft gewonnen. En dat willen we natuurlijk niet. We informeren de nieuwe opzeggers hierover en vragen hen ook om hun ervaringen rond het proces van de opzegging. Dit levert direct interessante informatie op; het lijkt erop dat Pretium nog moet wennen aan de nieuwe situatie en sommige opzeggingen worden keurig verwerkt en andere niet. Mooie input voor een eventuele rechtszaak en het roept ook een vraag bij ons op die we dolgraag aan Pretium willen gaan stellen: "Hoe vaak tot nu toe is een opzegging onjuist gebleken en was er zodoende sprake van fraude?" We kunnen niet wachten tot we het antwoord gaan horen. Op 28 januari hebben we het eerste gesprek met onze advocaat over deze situatie (en verrassend, er worden meerdere dossiers besproken) en spreken we af welke informatie zal worden verzameld en overlegd. De advocaat gaat dit verder onderzoeken en we spreken af om op donderdag 5 februari weer te overleggen over Pretium.
Pretium is een aanbieder van telefonieabonnementen. Ze zijn bekend bij consumentenorganisaties vanwege hun agressieve stijl van verkopen. Sluit je telefonisch een abonnement? Dan is dit pas rechtsgeldig zodra je daadwerkelijk een contract hebt ondertekend.
Via 0900 - 1637 000 kun je Pretium bereiken. Het 0900 nummer van Pretium kost €0,45 per gesprek. Pretium is slechts tijdens kantoortijden bereikbaar, van 8.30 uur tot 17.00 uur op maandag tot en met vrijdag. Wanneer je Pretium belt, hou er dan rekening mee dat je in een wachtrij terecht kunt komen.
Liever niet bellen maar direct online je opzegging regelen? Gebruik dan onze opzegbrief. Geen wachtrij, in 2 stappen geregeld!
Pretium
Postbus 6128
2001 HC Haarlem