★★★★★
9.2 op basis van 5753 beoordelingen Kiyoh

Veel gestelde vragen

Wij helpen je graag verder

Onderstaande vragen worden vaak gesteld. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.


De organisatie die ik wil opzeggen, staat niet in jullie lijst, kan ik dan nog steeds gebruik maken van jullie opzegservice?

Ja, je kunt gebruik maken van onze algemene opzegbrief. Je moet hier naast je eigen gegevens nog de gegevens van de organisatie invullen waar je wilt opzeggen. Als de brief compleet is dan kun je deze downloaden en eventueel nog aanpassen.

De organisaties die worden gebruikt in de algemene opzegbrief, worden regelmatig door ons gecontroleerd en toegevoegd aan onze database.


Ik kan mijn klant- of contractnummer niet vinden, terwijl hier wel om gevraagd wordt. Is dit nummer noodzakelijk om op te zeggen?

Bij opzeggen.nl vragen we alleen om de gegevens die noodzakelijk zijn voor een soepele verwerking van een opzegging. We proberen die natuurlijk zo minimaal mogelijk te houden, zodat opzeggen ook nog eens makkelijk is. Vragen we om een klant- of contractnummer? Dan is dit echt noodzakelijk helaas.


Ik wil de brief zelf aanpassen, kan dat?

Ja, je kunt de brief nog zelf aanpassen. Wanneer je de brief bijvoorbeeld download als Word bestand, dan kun je de brief in je Word tekstverwerker nog zelf helemaal wijzigen naar eigen inzicht. Je kunt dan geen gebruik maken van onze verzendservice met opzeggarantie.


Waar kan ik het ID vinden van mijn opzegging?

Wanneer je gebruik maakt van onze verzendservice met opzeggarantie, dan voegen wij een uniek toe aan jouw opzegbrief. Zo kunnen we jouw opzegging altijd terugvinden, ook wanneer we jouw gegevens hebben verwijderd uit onze database.

Je ontvangt altijd van ons een kopie van de opzegbrief die we naar de organisatie sturen. Het unieke ID vind je onderaan deze opzegbrief.


Hoe kan ik mijn handtekening in de opzegbrief plaatsen?

Wanneer je start met het invullen van jouw opzegbrief, dan genereren wij automatisch een handtekening op basis van de door jou opgegeven naam. Deze handtekening wordt door de ontvangende organisatie geaccepteerd, daar hoef je geen zorgen over te hebben.

Wil je toch graag jouw handtekening zelf toevoegen? Dat kan. Klik op het potlood icoontje in de brief en je kunt zelf jouw handtekening zetten. Met een muis is dit wat lastig, maar op een mobiele telefoon gaat dit heel eenvoudig!


Wat houdt jullie opzeggarantie in?

Met onze opzeggarantie garanderen we dat jouw opzegging door ons geregeld wordt. Er zijn wel een paar voorwaarden; zo moeten de gegevens kloppen en moet het mogelijk zijn om op te zeggen (geen doorlopende contracttermijn en geen betalingsachterstand). Wordt aan de voorwaarden voldaan? Dan garanderen wij jouw opzegging. Bij problemen betekent dit, dat ons team voor jou aan de slag gaat. Wij nemen contact op met de betreffende organisatie om de opzegging correct verwerkt te krijgen. Als een organisatie niet meewerkt, dan vragen wij onze jurist om eerst formeel een brief te sturen en als daar niet op gereageerd wordt, een procedure te starten.

Hebben wij iets niet goed gedaan? Dan vergoeden wij jouw kosten tot een bedrag van 100 Euro.


Hoe gaan jullie om met mijn privacy?

Wij nemen jouw privacy zeer serieus! Dit betekent dat wij jouw gegevens alleen gebruiken voor het genereren van een opzegbrief en het regelen van de opzegging. Wij bewaren jouw gegevens alleen voor support doeleinden. Na 6 maanden worden al jouw gegevens verwijderd en kunnen wij alleen nog op basis van het unieke ID van de opzegbrief terugvinden hoe de opzegging is verzonden en de bevestiging dat deze door de organisatie is ontvangen.

Heb je aangegeven dat we jou af en toe een bericht mogen sturen over het onderwerp opzeggen? Dan is dit het enige wat we doen met jouw contactgegevens. En wij zorgen ervoor dat je altijd makkelijk kunt aangeven wanneer je hier mee op wil houden.


Ontvang ik een bevestiging zodra mijn brief is verzonden?

Jazeker. Zodra jouw opzegbrief door ons is verzonden ontvang je van ons hiervan een bevestiging. Hebben wij jouw opzegbrief aangetekend verzonden? Dan ontvang je van ons ook een track & trace link, waarmee je de verzending kunt volgen.


Ik heb nog steeds geen bevestiging ontvangen van mijn opzegging, wat moet ik doen?

Hou er rekening mee dat het tot 30 dagen kan duren voordat je een bevestiging van jouw opzegging van de betreffende organisatie ontvangt. Heb je na 30 dagen nog steeds niets gehoord? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ook de betreffende organisatie bellen om de status op te vragen. Wanneer je daar te horen krijgt dat er geen opzegging is ontvangen, hou er dan rekening mee dat wij altijd bewijs van ontvangst hebben van de ontvangst door de organisatie. Neem in zo'n geval contact met ons op, zodat we dit snel en met terugwerkende kracht voor jou in orde kunnen maken.


Ik heb een foutje gemaakt in mijn gegevens, kan ik de brief nog wijzigen?

Wanneer wij jouw opzegging hebben ontvangen, dan kan de opzegbrief niet meer gewijzigd worden. Zo garanderen wij dat de gegevens van de opzegbrief nooit kunnen wijzigen. Neem contact met ons op als je jouw opzegbrief wilt aanpassen. We kunnen dan het betaalde bedrag terugstorten en je kunt een nieuwe opzegbrief genereren.


Kan ik ook gratis opzeggen?

Jazeker. Je kunt alle brieven gratis downloaden en zelf versturen. Ook bieden wij alle informatie om zelf rechtstreeks met de betreffende organisatie contact op te nemen. Wij streven ernaar om onze opzegservice zo goedkoop mogelijk te maken en hopelijk slagen we er in de toekomst in om de service volledig gratis te maken.


Wanneer wordt mijn aangetekende brief verzonden?

Aangetekende brieven worden iedere maandagmiddag verzonden. Zodra wij de track & trace code hebben ontvangen, sturen wij jou hiervan een bevestiging. In deze bevestiging vind je ook een link waarmee je de verzending van jouw opzegging kunt volgen.